Communication

Comment communiquer avec vos audiences comme un éco-leader?

 

  • Communiquer le développement durable : Guide pratique

http://www.news.admin.ch/NSBSubscriber/message/attachments/8579.pdf

La crédibilité et la confiance sont les principaux atouts de la communication. Un travail de longue haleine est nécessaire pour établir cette confiance, alors qu’il suffit de peu de chose pour la détruire. Pour être crédible, il ne suffit pas de proclamer les valeurs auxquelles on croit, il faut encore les appliquer soi-même.

«L’interne avant l’externe» est dès lors un principe central de la communication.

 

 

  • Promoting Sustainable Behavior : A guide to successful communication

http://sustainability.berkeley.edu/sites/default/files/Promoting_Sustain_Behavior_Primer.pdf (anglais)

First it is vital to ATTRACT ATTENTION and keep it.

When people are listening make sure you use PERSUASIVE MESSAGES,

and STRATEGIES to foster change.

Remember to keep an eye on your DELIVERY and think carefully about your AUDIENCE.

 

  • Promouvoir un avenir viable : Introduction au marketing socio-communautaire

Chapitre 5 : Une communication efficace (p. 16)

http://publications.gc.ca/collections/collection_2016/trnee-nrtee/En133-19-1995-fra.pdf

Ce qui influence le plus nos attitudes et notre comportement, ce ne sont pas les médias, mais plutôt notre contact avec les autres personnes.

 

  • Eco-Reps at Dickinson College. Program manual

Tips for Becoming a Successful Eco-Rep (p.11)

http://www.dickinson.edu/download/downloads/id/5111/eco-rep_manual_2015.pdf

Work primarily to empower those Dickinsonians who are already involved with sustainability and those who are interested but need some direction to get involved. Help them recognize that they represent the majority on campus. Working with these people to reestablish the social norm on campus will indirectly target those Dickinsonians who were not originally open to changing their behavior through the influence of their peers.

Do not act as the “Green Police.” The purpose of the Eco-Reps program is not to make those who are not living sustainably feel bad, but rather to educate them to make more informed decisions.

Make sure to “practice what you preach.” It is important for Eco-Reps to live the lifestyle they are trying to promote in order to provide a good role model. The Green Devils’ Advocate Program will help with this!

You don’t have to know everything! If someone comes to ask you a question that you don’t know the answer to, help them find a good resource or tell them you will let them know and look it up.

Quiz: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfg1Ni0HiCkMLObR3072-EKCXtTFqsgGu8mZRAftjoG7iRnIA/viewform?usp=sf_link

Publicités

Répondre

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google

Vous commentez à l'aide de votre compte Google. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

Connexion à %s